تجهیزات هتلی هوشمند

کارت سوئیچ هتلی جزء به‌روزترین تجهیزاتی است که در هتل‌ها و دیگر مراکز مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتماً شما نیز تابه‌حال این تجربه را داشته‌اید و یا از دوستان خود شنیده‌اید که درب هتل‌ها به جای کلیدهای معمولی با استفاده از کلیدهای کارتی باز می‌شود. با دیدن و یا شنیدن این موضوع، احتمالاً این سؤال در ذهن شما نیز شکل می‌گیرد که این کارت‌ها چگونه عمل می‌کنند و دلایل استفاده از آن‌ها چیست؟ با توجه به این‌که این سؤال برای اکثریت افراد به وجود آمده است، در این مقاله به بررسی کامل این تجهیزات و معرفی انواع پاور سوئیچ هتلی و بیان مزیت‌های استفاده از آن‌ها پرداخته‌ایم. 

کارت سوئیچ هتلی چیست؟ 

کلید کارتی هتلی در واقع نوعی کارت است که باید در جا کارتی کشیده شود. در کنار درب اتاق‌ها، تجهیزاتی مانند پریز نصب می‌شود که باید کارت را در داخل آن کشید. به‌این‌ترتیب این سیستم، کارت را شناسایی کرده و با فعال شدن، قفل درب را باز می‌کند. در صورتی که مشخصات کارت وارد شده دارای ویژگی‌های تعریف شده در سیستم نباشد، درب باز نخواهد شد. در ضمن این کارت‌ها در واقع مسئول قطع و وصل کردن جریان برق اتاق نیز هستند. زمانی که این کارت در داخل جا کارتی داخل اتاق باشد، جریان برق اتاق وصل خواهد شد؛ اما اگر چنین نباشد، برق اتاق قطع شده و امکان روشن کردن چراغ‌ها و دیگر وسایل و تجهیزات برقی ممکن نخواهد بود. با توجه به این‌که سیستم قفل درب هتل‌ها و دیگر مراکز، قدیمی شده است و نیاز به به‌روز شدن دارند، استفاده از کارت سوئیچ هتلی امروزه دارای طرفداران زیادی است. استفاده از این تجهیزات دارای مزیت‌های مختلفی بوده و باعث می‌شود تا در درازمدت، هزینه هتل‌ها به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا کند. 

انواع کارت سوئیچ هتلی 

پاور سوئیچ هتلی با توجه به نوع عملکرد و ساختاری که دارد در انواع مختلفی تولید می‌شود. بر اساس سیاست‌هایی که مدیران هتل‌ها دارند، می‌توان انواع این کارت‌ها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار داد. انواع کارت‌های سوئیچی هتلی عبارت‌اند از: • کارت‌های مغناطیسی: غالباً در هتل‌های بزرگ از کارت‌های مغناطیسی استفاده می‌شود. این کارت‌ها دارای عملکرد مناسبی هستند؛ اما به‌دلیل این‌که زودتر از بقیه انواع کلیدهای کارتی هتلی فرسوده می‌شوند، مورد استقبال قرار نگرفته و استفاده از آن‌ها محدود شده است. • کارت‌های تماسی: کارت‌های سوئیچی تماسی دارای کیفیت مناسبی بوده و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. ازاین‌رو نیز قیمت کلید کارتی هتلی تماسی در مقایسه با انواع دیگر، بیشتر است؛ اما دارای ارزش خرید بالایی نیز است. • کارت‌های پانچی: کارت‌های پانچی از جمله تجهیزات قدیمی است و استفاده از آن‌ها در حال حاضر، تقریباً به صفر رسیده است. • کارت‌های هوشمند: کارت‌های هوشمند از جمله کارت سوئیچ هتلی است که اطلاعات مهمی در آن ذخیره می‌شود. این کارت‌ها حاوی اطلاعات شخصی کاربر بوده و می‌توان از آن‌ها برای ورود به مکان‌های مختلفی اعم از استخر، رستوران، باشگاه و ... استفاده کرد. بر همین اساس نیز در صورت استفاده از این نوع کارت‌های کلیدی در هتل، مدیران می‌توانند هزینه‌های مشتریان خود را به‌صورت یکجا محاسبه کنند. این محصولات از نظر فعال شدن به‌وسیله کارت‌های اختصاصی و غیراختصاصی نیز دارای انواع مختلفی هستند. در برخی از این دستگاه‌ها می‌توان سیستم را با استفاده از نوع کارت و یا هر کاغذی، فعال کرد؛ اما در برخی دیگر نیاز به استفاده از کارت‌های اختصاصی وجود دارد. با توجه به این ویژگی، این تجهیزات در 4 کلاس A، B، C و D طبقه‌بندی می‌شوند.

 ویژگی‌های کارت سوئیچ هتلی

 ساختار و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که در پاور سوئیچ‌های هتلی وجود دارد باعث شده تا استفاده از آن‌ها در هتل‌ها، امکان‌پذیر بوده و بتوان اتاق‌ها و مصرف انرژی را تحت‌کنترل درآورد. از جمله ویژگی‌های کارت کلیدی هتلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: • جابجایی راحت: این کارت‌ها دارای وزن سبکی بوده و می‌توان آن‌ها را به‌راحتی جابجا کرده و در محل موردنظر، نصب کرد. • امکان استفاده در شرایط مختلف: با توجه به نوع طراحی انواع کارت سوئیچ هتلی می‌توان آن‌ها را در هر مکانی با شرایط مختلف نصب نمود. به‌این‌ترتیب، محدودیتی در نصب این تجهیزات در مکان‌های شرجی و مرطوب وجود نخواهد داشت. • مجهز بودن به LED: مجهز بودن این دستگاه به این قابلیت سبب شده تا محل ورود کارت در اتاق تاریک به راحتی مشخص شود. • عدم محدودیت در نصب بر روی درب‌ها: کاربران می‌توانند این تجهیزات را بر روی درب‌های معمولی و دیجیتالی نصب کرده و از قابلیت‌های آن استفاده کنند. 

مزیت‌های استفاده از کارت سوئیچ هتلی

 قفل کارتی هتلی علاوه بر این‌که قفل و باز کردن درب‌های اتاق‌ها را برای کاربران، راحت‌تر می‌کند دارای یک سری مزیت‌های منحصربه‌فرد نیز است. مهم‌ترین مزیت کلید کارتی هتلی، مدیریت بهینه مصرف انرژی در هتل‌ها است. به این صورت که با قرار دادن کارت در جا کارتی، برق اتاق وصل شده و امکان استفاده از تجهیزات مختلف، فراهم می‌شود. در صورتی هم که از اتاق خارج شده و کارت را از محل خود خارج کنید جریان برق و انرژی در اتاق قطع می‌شود. این امر سبب می‌شود تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شده و در نهایت، هزینه هتل‌ها به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند. از دیگر مزیت‌های استفاده از این تجهیزات، بالا رفتن ضریب امنیت اتاق‌ها در هتل‌ها است. با وجود این کارت‌ها، افراد دیگر قادر به ورود به اتاق نخواهد بود. به‌این‌ترتیب کیفیت هتلداری ارتقا پیدا کرده و مشتریان می‌توانند از بابت امنیت این مراکز، مطمئن باشند.


تجهیزات هتلی هوشمند به آن دسته از تجهیزات و امکاناتی گفته می‌شود که در جهت هوشمندسازی هتل و با هدف تسهیل هتلداری و ارائه بهترِ خدمات به مسافران و مهمان‌ها به کار برده می‌شود. در این هتل‌ها، سیستم‌های هوشمند تا حدود زیادی جایگزین نیروی انسانی می‌شوند. امروزه بسیاری از مسافران، رزرو هتل‌های هوشمند را ترجیح می‌دهند و دلیل آنها، تجربه اقامتی راحت و خاطره‌انگیز در اینگونه هتل‌هاست. از این رو هتل‌داران، به توسعه و تجهیز هتل‌های خود به تجهیزات هوشمند هتلی روی آورده‌اند و در همین راستا فروش محصولات هوشمند سازی هتل نیز رونق بسیاری پیدا کرده است. در این مقاله با سیستم هوشمند اتاق هتل و انواع تجهیزات هوشمند هتلی از قبیل کارت سوئیچ هتلی، کنترلر هوشمند هتلی، پنل لمسی هتلی و ... به همراه کاربردهای آن‌ها آشنا خواهید شد. ابتدا ببینیم هتل‌ هوشمند چیست و چه مزایایی دارد.

 هتل هوشمند چیست؟

 تمامی تجهیزات و امکانات هتل‌های هوشمند با هدف بهبود مدیریت، افزایش بهره‌وری و ارائه خدمات با کیفیت به میهمانان، با یکدیگر در ارتباط هستند و به صورت اتوماتیک یا از راه دور کنترل می‌شوند. برای مثال می‌توان از طریق پنل لمسی هتلی سیستم گرمایش و سرمایش یا تهویه را از راه دور کنترل کرد. به همین صورت، کنترل پرده‌ها، کنترل پریزهای هتل، روشنایی اتاق، رزرو اتاق، سفارش نوشیدنی و غذا برای اتاق، باز کردن درب و موارد متعدد دیگر با این وسیله به راحتی انجام می‌شود. در هتل‌های هوشمند، تمامی افراد هتل اعم از مهمانان، مدیران و خدمه هتل، برای انجام کارها از تلفن همراه و اینترنت استفاده می‌کنند. 

 مزایای تجهیزات هتلی هوشمند

 به واسطه تجهیزات هتلی هوشمند امکانات و قابلیت‌هایی فراهم می‌شود که در هتل‌های عادی وجود ندارد. این تجهیزات منجر به اجرای یک سیستم مدیریتی کارآمد و بهینه‌تر خواهند شد. برای مثال می‌توان به سنسور تشخیص حرکت راهرو اشاره کرد. با تجهیز راهروهای هتل به این سنسورها، به میزان زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی و به طور کلی در هزینه‌های هتل صرفه‌جویی خواهد شد. برخی دیگر از مزایای استفاده از تجهیزات هتلی هوشمند از جمله خدمات رسانی سریع، کنترل و نظارت بهتر و همچنین درک نیازها و علایق مهمانان هتل و ارائه خدماتی منطبق با این نیازها در جهت ایجاد احساسات بهتر و صمیمانه‌تر با آنها در طول اقامت در هتل است.

 فروش محصولات هوشمند سازی هتل

 هنگام مراجعه به مراکز فروش محصولات هوشمند سازی هتل، با انواع مدل‌ها و سبک‌های تجهیزات هتلی هوشمند روبه‌رو می‌شوید که برخی از آنها در سیستم هوشمند اتاق هتل کاربرد دارند و برخی مربوط به سایر بخش‌های هتل از قبیل راهروها هستند. اکنون ببینیم یک اتاق هوشمند هتلی چه ویژگی‌هایی دارد.

 سیستم هوشمند اتاق هتل

 سیستم هوشمند اتاق هتل به سیستمی گفته می‌شود که امکانات و لوازم موجود در یک اتاق هتلی با استفاده از تکنولوژی IoT (Internet Of Things) راه اندازی شده باشد. اصطلاح اینترنت اشیاء به معنی ارتباط حسگرها و دستگاه‌ها با شبکه اینترنت است. از طریق این فناوری، تعامل کارآمد، بهینه و سریعی میان لوازم متصل به شبکه و کاربران آن فراهم می‌شود. بدین ترتیب کنترل و مدیریت آنها از راه دور و به آسانی انجام می‌گیرد. اتاق‌های هوشمند هتلی به دستگاه‌هایی مجهز هستند که قابلیت دریافت و ارسال اطلاعات به دیگر دستگاه‌ها و همچنین به هسته مرکزی شبکه را دارند. این دستگاه‌ها از مزایای قابل توجهی نظیر ایجاد روند اتوماسیون، بهبود راندمان ذخیره انرژی و انعطاف‌پذیری لوازم و وسایل نسبت به نیاز برخوردار هستند. برخی از این دستگاه‌ها از دستورات صوتی پشتیبانی می‌کنند و می‌توان آنها را با فرمان‌های صوتی کنترل و مدیریت کرد. 

 معرفی انواع تجهیزات هوشمندسازی هتل و کاربرد آن‌ها

 اکنون به معرفی چند مورد از پرکاربردترین تجهیزات سیستم هوشمند اتاق هتل و نحوه عملکرد آنها خواهیم پرداخت. بهتر است برای خرید تجهیزات هتلی به مراکز معتبر فروش محصولات هوشمند سازی هتل مراجعه کنید. در این صورت بهترین محصولات با بیشترین بازدهی و کیفیت بالا را برایتان راه‌اندازی خواهند کرد. 

 کارت سوئیچ هتلی (پاور سوئیچ؛ کلید کارتی)

 یکی از جدیدترین فناوری‌های مربوط به سیستم هوشمند اتاق هتل، دستگاه پاور سوئیچ کارتی هوشمند یا همان کارت سوئیچ هتلی است که به آن کلید کارتی و کارت هولدر هم گفته می‌شود. این دستگاه را در کنار قفل هتلی نصب می‌کنند و با قرار دادن کارت در داخل شیار آن، برق اتاق متصل می‌شود. در ضمن اگر کارت را از داخل شیار خارج کنید، برق اتاق پس از 30 ثانیه به طور اتوماتیک قطع خواهد شد. به عبارتی دیگر، با استفاده از دستگاه کارت سوئیچ هتلی، زمانی که کسی در اتاق حضور ندارد، چراغ‌ها خاموش و برق اتاق قطع می‌شود. بدین ترتیب منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف برق خواهد شد. لازم به ذکر است که کارت سوئیچ هتلی به عنوان یکی از تجهیزات سیستم هوشمند اتاق هتل با هدف قطع و وصل برق اصلی اتاق‌های هتل به کار برده می‌شود. در واقع به کمک این وسیله و با قطع برق اتاق، لامپ‌های اتاق یا سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی که روشن مانده‌اند، تا زمان برگشت دوباره به اتاق، خاموش خواهند شد. البته وسایلی همچون یخچال که باید روشن بمانند، همچنان روشن خواهند ماند. 

 کنترلر هوشمند هتلی

 انواع کنترلر هوشمند هتلی نیز جزء مهم‌ترین تجهیزات هتلی هوشمند به شمار می‌روند. کنترلر هوشمند هتلی جهت کنترل سیستم‌های حرارتی، کنترل پرده‌های برقی، کنترل سیستم‌های روشنایی هتل به کار برده می‌شود. کنترلر آسانسور یکی از انواع کنترلر هوشمند هتلی است که عملکردی شبیه به کارت سوئیچ هتلی دارد. با این تفاوت که این دستگاه مخصوص آسانسورهای هتل طراحی و تولید می‌شود. تجهیز هتل به کنترلر آسانسور، تأثیر قابل ملاحظه‌ای در بهینه‌سازی مصرف انرژی و کنترل آن دارد. هتلداران با استفاده از کنترلر آسانسور هتلی، دسترسی و میزان استفاده افراد را به آسانسورها کنترل می‌کنند. برای خرید تجهیزات هتلی از جمله کنترلر آسانسور و کارت سوئیچ هتلی با بهترین کیفیت می‌توانید به شرکت exon اعتماد کنید. خرید تجهیزات هتلی هوشمند جهت خرید تجهیزات هتلی هوشمند از مرحله مشاوره تا اجرا می‌توانید با کارشناسان exon تماس بگیرید. اکسون با بهره‌مندی از متخصصان خبره و چند سال تجربه در زمینه فروش محصولات هوشمند سازی هتل، بهترین و کارآمدترین سیستم‌های کنترل هوشمند را برای شما راه‌اندازی می‌کند. بنابراین در تمامی مراحل هوشمند سازی هتل از مرحله مشاوره تا اجرا می‌توانید روی مجموعه اکسون حساب کنید.


برای مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید

02126110991
×