پرده برقی هوشمند

در دنیای امروز، بحث هوشمند سازی جایگاه ویژه‌ای داشته و اکثریت مردم به دنبال هر چه بیش‌تر هوشمند کردن فعالیت‌ها و لوازم اطراف خود هستند. پیشرفت بی نظیری که تکنولوژی به صورت لحظه به لحظه دارد، تأثیری بسیاری بر این هوشمند سازی گذاشته است. چنان که حتی پیش پا افتاده‌ترین وسیله‌ها که حتی شاید در مخیله شما هم نگنجد، در حال هوشمند شدن هستند. در این میان، در دکوراسیون‌ها و ساخت خانه‌های جدید نیز همین مسئله، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. از تمامی وسایل آشپزخانه گرفته تا حتی سرویس‌های بهداشتی نیز متأثر از مبحث هوشمند سازی هستند. آن چه ما در این نوشتار بر آنیم، بررسی انواع پرده برقی هوشمند برای منازل و یا محیط‌های کار است. در خانه‌ای که بیش‌تر وسایل و تجهیزات آن از علم هوشمند سازی بهره برده اند، پرده‌ها نیز متأثر از همین فناوری خواهند بود. پس اگر به دنبال آشنایی با ویژگی‌های این وسیله یا نصب پرده هوشمند برای محیط زندگی و یا محل کار خود هستید، در ادامه با ما باشید.

 پرده هوشمند

همان طور که از اسم آن معلوم است، پرده برقی هوشمند، می‌تواند همانند یک ربات به عملیات باز و یا بسته شدن (باز و یا جمع شدن) بپردازد. می‌توان از طریق نرم افزارهایی که برای پرده هوشمند تعبیه شده است، از طریق مویابل، ساعت، تلویزیون و یا ریموت کنترل‌ها و دیگر گجت‌های هوشمند، به باز و بسته شدن پرده برقی هوشمند برنامه داد؛ به طوری که مثلاً در هنگام غروب پرده بسته شده و در زمان طلوع باز شود. یا اینکه در ساعت‌هایی خاص برای مثال در هنگام ورود مهمان عمل باز و یا بسته شدن صورت گیرد. پنل‌هایی نیز برای انواع پرده هوشمند وجود دارد که از طریق لمس و یا فشار دادن کلیدهای روی آن می‌توان به پرده دستور عملیات باز و یا بسته شدن را داد. پس در نهایت می‌توان گفت پرده برقی هوشمند طوری تعبیه شده که شما را از باز و بسته کردن پرده توسط قرقره‌ها، بی نیاز کرده است. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره تاچ پنل 10 اینچ هوشمند هستید میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید

 ویژگی‌های پرده برقی هوشمند

 پرده هوشمند انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توان گفت خصوصیات و ویژگی‌های مربوط به خود را دارند. یکی از بارزترین این ویژگی‌ها، همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، برنامه پذیر بودن آن‌ها است. شاید بتوان گفت بزرگترین فایده‌ای که برنامه ریزی پرده هوشمند دارد این است که دیگر لازم نیست ساعت خود را برای بیدار شدن کوک کنید؛ در هنگام طلوع آفتاب با کنار رفتن پرده شما می‌توانید از شروع روز مطلع شوید. دیگر ویژگی در پرده برقی هوشمند، ایجاد راحتی و آسایش برای شماست که البته می‌توان گفت این شاید ویژگی تمامی وسایل و گجت‌های هوشمند است. به خصوص در منازل و محل‌هایی با متراژهای بالا، دیگر لازم نیست شما به سمت پنجره‌ها رفته تا پرده‌های آن‌ها را باز و یا بسته کنید؛ فقط کافیست دکمه‌ای را لمس کنید تا به سرعت و خیلی راحت، عمل جمع و باز شدن پرده‌ها صورت گیرد. 

 مزایای استفاده از پرده برقی هوشمند

 ایجاد امنیت برای خانه از طریق پرده هوشمند از دیگر خصوصیات و البته مزایای این نوع از پرده‌ها است. اگر شما برای مدتی طولانی به مسافرت می‌روید، می‌توانید از طریق برنامه دادن به پرده‌ها، ساعات خاصی را برای باز و یا بسته شدن آن‌ها در نظر بگیرد. این گونه همیشه این طور به نظر می‌رسد که کسی در منزل شما بوده و پرده‌ها را مرتب در ساعاتی مختلف از شبانه روز، باز و بسته می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز در رابطه با پرده‌های برقی هوشمند، قابلیت یکسان سازی و به اصطلاح سینک شدن آن‌ها با دیگر لوازم هوشمند خانه است. برای مثال اگر شما برای گرمایش و سرمایش خانه فناوری هوشمند سازی را به کار برده‌اید، پرده هوشمند را نیز به آن متصل کنید تا برای مثال در زمان گرما و یا سرما دمای خانه، عمل جمع و یا باز شدن را انجام دهد. و در آخر از دیگر ویژگی پرده برقی هوشمند می‌توان به وجود انواع مختلف آن در طرح‌های گوناگون در بازار اشاره کرد. شاید برای شما این تصور پیش آید که فقط طرح‌ها و شکل‌هایی محدود از انواع پرده هوشمند وجود دارد؛ ولی خیر! این طور نیست و شما با تنوع بالایی از طرح‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی برای این نوع از پرده‌ها رو به رو خواهید بود.

 پرده برقی چه تفاوتی با پرده هوشمند دارد؟ 

عده‌ای تصور می‌کنند که پرده‌ی برقی، همان پرده هوشمند است؛ در صورتی که چنین تصوری کاملاً اشتباه است. پرده‌های برقی انواعی هستند که فقط با فشار دادن دکمه و یا ریموت، عمل جمع و باز شدن در آن‌ها صورت می‌گیرد. اما پرده هوشمند، علاوه بر این ویژگی، از امکاناتی که در بالا برای آن‌ها ذکر کردیم نیز برخوردار است و از همین رو است که نام آن‌ها پرده برقی هوشمند است. پرده‌های برقی از زمان‌های قدیم‌تر در بازار رواج داشته اند، اما امروزه با توجه به رایج شدن و محبوب شدن هر چه بیش‌تر بحث هوشمند سازی، پرده هوشمند طرفداران بسیاری را برای خود جذب کرده است. 

 عملکرد پرده برقی هوشمند

 پرده هوشمند از دو قسمت موتور پرده و ریل پرده تشکیل شده است. در پرده برقی هوشمند، گیره پرده به تسمه متصل بوده و با باز و بسته شدن تسمه است که عمل جمع و باز شدن پرده صورت می‌گیرد. از طرفی موتور پرده نیز به ریل متصل بوده و باعث حرکت تسمه می‌شود. موتور پرده برقی هوشمند، دارای سنسورهایی است که ابتدا و انتهای ریل را تشخیص می‌دهند. آن چه در این جا بدان پرداختیم، بررسی پرده برقی هوشمند، ویژگی‌های آن‌ها و مزایایی که دارند بود. ما با ارائه انواع پرده هوشمند، شما را در مبحث هوشمند سازی منازل و یا محل کارتان یاری می‌دهیم. در دنیایی که امروز تکنولوژی حرف اول را می‌زند و در تمامی زمینه‌ها و ابعاد زندگی حضور پیدا کرده است، باید همپای آن دوید و از آن عقب نماند. هوشمند سازی محل زندگی و استفاده از پرده هوشمند، می‌تواند زندگی شما را در این عرصه به شدت ارتقا بخشد. ساختمان هوشمند اکسون مبین مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز هوشمند سازی ساختمان اداری را در اختیار شما قرار دهد.

پرده برقی هوشمند چیست؟

 پرده برقی هوشمند و دیگر تجهیزات هوشمند باعث شده‌اند تا دیگر نیاز به حضور فیزیکی در خانه برای کنترل تجهیزات خانه نباشد. امروزه، استفاده از ساختمان هوشمند در ایران و دنیا مرسوم شده است. با استفاده از تجهیزات هوشمند، افراد آسایش و راحتی کار بیشتری خواهند داشت. پرده‌های هوشمند با داشتن موتور الکتریکی و ریل‌های تعبیه شده، قابلیت کنترل از راه دور به‌وسیله اینترنت و برخی از سیستم‌های هوشمند صوتی را دارند. در ادامه، دررابطه‌با موتور پرده برقی هوشمند، ویژگی‌ها، کاربردها و نحوه عملکرد این پرده‌ها آشنا خواهید شد. پرده برقی هوشمند چیست؟ پرده برقی هوشمند را در اصطلاح انگلیسی با نام Smart Curtain می‌شناسند. پرده هوشمند برقی به پرده‌ای می‌گویند که با استفاده از فناوری‌های هوشمند، قابلیت کنترل از راه دور را دارد. این پرده به‌گونه‌ای تولید شده است که می‌توان به‌راحتی بر اساس نور و دمای محیط، اقدام به تنظیم آن کرد. این پرده به‌صورت کاملاً خودکار و اتوماتیک باز و بسته می‌شود و می‌توان با استفاده از برنامه آن که قابلیت نصب بر روی گوشی را دارد، ساعت باز و بسته کردن پرده را تعیین کرد. با نصب ریل برقی و موتور برای پرده هوشمند، می‌توان آن‌ها را از راه دور کنترل کرد. بسیاری از افراد، پرده برقی را با پرده هوشمند برقی اشتباه می‌گیرند. نوع هوشمند پرده‌ها قابلیت کنترل از طریق اینترنت و سیستم‌های صوتی هوشمند مانند الکسا را دارا است درصورتی‌که پرده برقی صرفاً با کنترل خودکار می‌کند و قابلیت کنترل از راه دور به‌وسیله اینترنت و سایر سیستم‌های هوشمند را ندارد. 

نحوه کارکرد پرده برقی هوشمند

 این پرده‌ها با استفاده از نیروی برق حرکت می‌کنند. موتور در کنار پرده، تعبیه شده‌ است. آن‌ها دارای یک واحد کنترل هستند و با استفاده از نرم‌افزار و رابط کاربری، دستورات اعمال شده را به واحد کنترل ارسال می‌کنند و واحد کنترل با ارسال سیگنال‌هایی باعث شروع به کار موتور و حرکت پرده بر روی ریل می‌شود. 

انواع موتور پرده برقی هوشمند

 همان گونه که می‌دانید، موتور پرده برقی هوشمند، وظیفه حرکت پرده را بر عهده دارد. معمولاً، پرده‌ها در دو جهت کنار رو و بالارو، باز و بسته می‌شوند. بر اساس جهت حرکت پرده‌ها، موتور آن‌ها نیز به دو گونه زیر وجود دارد: موتوربرقی کنار رو موتوربرقی بالارو در پرده‌های کنار رو هوشمند، موتور در کنار ریل نصب می‌شود و با فعال‌شدن حرکت پرده، حرکت تسمه درون ریل آغاز و این موضوع باعث باز و بسته‌شدن پرده می‌شود. موتوربرقی کنار رو، توسط انکدرهای بسیار پیشرفته کنترل می‌شود و به‌صورت تک‌فاز در بازار موجود است. این موتورها از انواع AC یا موتورهای جریان متناوب هستند. آن‌ها توان الکتریکی را به توان مکانیکی تبدیل می‌کنند و باعث حرکت پرده‌ها می‌شوند. معمولا، پرده‌های کنار رو، از وسط باز می‌شوند و یا از کناره‌ها حرکت می‌کنند. این موتورها قادر هستند پرده‌هایی تا وزن 60 کیلوگرم را کنترل کنند. موتوربرقی بالارو، برای حرکت پرده‌ها، درون یک قوطی یا تیوپ قرار داده می‌شود. این موتور قادر است پرده را به بالا و پایین حرکت دهد. بیشتر از این نوع موتورها در محیط‌های کاری و یا آشپزخانه‌ها استفاده می‌کنند. قدرت این موتورها معمولاً بسیار بالا است؛ زیرا آن‌ها باید بتوانند وزن پرده‌ها را تحمل کنند و آن‌ها را تا ارتفاع زیاد بالا ببرند. همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه هوشمند سازی ساختمان بپردارید.

 ویژگی پرده برقی هوشمند

 ویژگی‌ها و مزایای پرده برقی هوشمند بسیار زیاد هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم: به دلیل داشتن قابلیت کنترل از راه دور، آسودگی و راحتی بیشتری خواهید داشت. نصب آن‌ها بسیار راحت است و می‌توان با هزینه‌ای کم، یک پرده کاملاً هوشمند داشت. با استفاده از این پرده‌ها می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی به عمل آورد. امکان تنظیم آن در ساعات مختلف، باتوجه‌به جهت تابش نور وجود دارد. امکان اتصال آن به سیستم مرکزی خانه هوشمند وجود دارد و می‌توان آن را با تجهیزات و شرایط محیط هماهنگ کرد. با بهره‌گیری از پرده‌های هوشمند دیگر نیاز به دست‌زدن به آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین آن‌ها عمر طولانی‌تری خواهند داشت. بالابردن ارزش خانه به دلیل وجود سیستم هوشمند پرده از دیگر مزایای آن است. امکان کنترل از راه دور پرده به‌وسیله گوشی و یا ایجاد یک پنل و صفحه‌نمایش برای کنترل آن وجود دارد. معمولاً، این پرده‌ها در هنگام باز و بسته‌شدن صدا و لرزش بسیار کمی دارند. با استفاده از سیستم هوشمند کنترل پرده، امکان کنترل‌کردن چندین پرده به‌صورت هم‌زمان و به‌صورت مجزا وجود خواهد داشت. این پرده‌ها قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته‌شدن را دارند. امکان هوشمند کردن هر نوع پرده‌ای در خانه شما وجود دارد. با هوشمند کردن این پرده‌ها، درصورتی‌که، یک‌ جسم خارجی به پرده گیر کند، سیستم این مانع حرکتی را تشخیص خواهد داد و باعث توقف حرکت می‌شود. این عامل سبب جلوگیری از پاره شدن پرده خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این پرده‌ها این است که می‌توان با استفاده از سنسورهای فتوسل آن‌ها را باز و بسته کرد. سنسور فتوسل قابلیت تشخیص کم‌وزیاد شدن نور خانه را دارد و به‌این‌ترتیب باعث باز و بسته‌شدن پرده به‌صورت کاملاً خودکار خواهد شد. 

 کاربرد پرده برقی هوشمند

 پرده هوشمند برقی به دلیل داشتن ویژگی‌های ذکر شده، در مکان‌های مختلفی به کار برده می‌شوند. در زیر به کاربردهای این محصول اشاره می‌کنیم: خانه و ویلا: از این پرده می‌توان در مکان‌های مختلف انواع ویلاها و خانه‌ها همچون اتاق‌های نشیمن، اتاق‌خواب، پذیرایی، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشت و حمام نیز استفاده کرد. محیط کار: از این پرده‌ها در سازمان‌ها و محیط‌های کار برای حفظ حریم خصوصی و همچنین تنظیم‌کردن نور محیط استفاده می‌کنند. هتل‌ها: هتل‌های مدرن برای آسایش بیشتر مهمان‌ها باید از تجهیزات هوشمند و به‌خصوص پرده برقی هوشمند، برای حفظ حریم خصوصی و کنترل نور محیط استفاده کنند. سالن‌ها: سالن‌های کنفرانس و سالن‌های تئاتر با استفاده از پرده هوشمند، فضایی مطلوب برای تماشاگران ایجاد می‌کنند و باعث تنظیم نور سالن خواهند شد. علاوه بر این، استفاده از این پرده‌ها باعث زیبایی بیشتر سالن خواهد شد. فروشگاه‌ها: از این محصولات برای جلوگیری از ورود نور و همچنین حفظ حریم خصوصی استفاده می‌شود. در این مقاله با اهمیت نصب پرده برقی هوشمند آشنا شده‌اید. برای این پرده‌ها امکان تعریف سناریوهای مختلف برای کنترل آن‌ها وجود دارد. در صورت نیاز به نصب باید با بهترین متخصصان در این زمینه مشورت کنید و کار را به آن‌ها بسپارید.


برای مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید

02126110991
×